İşte Aybaba' nın Röportajı



AYBABA: " Fernandes' i Satılmasını Bende İsterim Ama.."








Beşiktaş Teknik Direktörü Samet Aybaba, BJK TV' de yayınlanan Konuşan Beşiktaş programında açıklamalarda bulundu.
Samet Aybaba' nın açıklamalarını   sizlere aktarıyoruz. İşte başarılı hocanın açıklamaları:





SAĞLIK EKİBİNDE DEĞİŞİM YAŞANMADI

Son zamanlardan yaşanan sakatlıklar hakkında görüşlerini dile getiren Aybaba, ''Sağlık ekibi sponsorluğa bağlı. Bu ekibin başında Ömer Taşer var. Bir önceki dönemden kalan arkadaşlar ile çalışıyoruz. Ekipte bu sezon büyük çaplı bir değişim yaşanmadı. Sadece doktorumuz değişti İsmail Başöz göreve geldi. Selçuk Erdoğan ve Ersin Aka’ yı biz getirdik ve onlarla çalışıyoruz'' şeklinde konuştu.




HERKESİN FARKLI BİR YAPISI VARDIR


Yaptığı açıklamalar hakkında konuşan Aybaba, ''Herkesin farklı  bir yapısı vardır. Ben her şeyi konuşmaktan yanayım. Ben bir oyuncu ile yorum yaparken doğruları söylüyorum ama farklı yerlere çekilebiliyor. Kafamdaki teknik direktör tipi, maçtan önce ve sonra olanları doğru bir şekilde anlatan bir teknik adam yapısıdır. Ama ülkemizde bu konuda sıkıntılar var, ben de bunları yaşıyorum'' ifadelerini kullandı.







GELECEK SENENİN TRANSFERLERİ


Devre arası transferler hakkında gelen soruya Aybaba, ''Devre arası transfer yapmak çok zordur. Niang konusunda Tamer Kıran' la biz konuştuk. Oyuncu gündeme geliyor. Biz oturuyoruz bunu konuşuyoruz. Dentinho  konusunda Lucescu bize, 'Dentinho' nun çok iyi bir oyuncu olduğunu o mevkide çok oyuncusu olduğu için kendisinden yararlanamadığı" söyledi. Uzun vadeli çalışmalar yapıyoruz. bir arkadaşımız şu anda Afrika Kupası' nda. Bizim planlarımız uzun vadeli. Türk oyuncu sayımız çok az. Gurbetçi konusunda arkadaşlarımız her hafta maç izlemeye gidiyor. Bize izlediklerini bir rapor halinde getiriyorlar. Uzun vadeli scouting çalışmaları yapıyoruz. Önümüzdeki sene ile ilgili transfer çalışmalarını Mart ayında bitirmeyi hedefliyoruz.



BU YANGINI SÖNDÜRMEK İÇİN...


    FEDA senesi hakkındaki düşünceleri sorulan Aybaba, ''Sezon başında takımın başına geçtiğimde Beşiktaş küme düşmemeye oynar, olumlu bir şey yapamaz, fazla bir şey beklemeyin diyorlardı. Şu an Türkiye’ nin en çok gol atan ve beğenilen takımıyız. Son 10 – 20 yılda bu kadar talihsiz şeyleri hiç bir takım yaşamamıştı. 
Maç içinde hatalarımız da olabilir, oyuncularımızın da bazı hataları olabilir. Takımımız sezon başında yaşanan zorlukları aşabilmek için çok çaba gösterdi diyebilirim'' dedi.





KİLİT OYUNCULARA BAĞLI OYNUYORUZ


Oyuncular konusundaki açıklamaları ve takımın ikinci yarıdaki performansı  sorulan Aybaba, ''Oyuncularla diyaloğumuz hiç bir zaman kötü olmadı. Bizim konuşmalarımızdan zaman zaman rahatsız olanlar oluyor biz onlarla da konuşuyoruz. Biz iyi olduğunda diyoruz ki Messi gelse Olcay ile çekişir diyoruz. Gerçekten kendisini bilen, nasıl yaşamasını bilen, iyi oynadığında nasıl davranması gerektiğini bilen oyuncu tipi yaratmaya çalışıyoruz. Biz oyuncularla zaman zaman sorunlar yaşıyoruz.  İlk yarı 12- 13 tane oyuncu ile oynadık. Bizim kilit oyuncularımız var. Bu oyuncuların bir tanesi sakat bir tanesi formsuz olunca bizim performansımız düşer. Oyuncu hata yapacak, biz hata yapacağız anormal sonuçlar ortaya çıkacak. İBB maçını kazanbilirdik. Kardemir Karabükspor maçını kazanabilirdik. Ama Galatasaray maçında aynı şeyi söyleyemem'' şeklinde konuştu.




GİZLİ HEDEFİMİZİ SÖYLEM HALİNE GETİRMEMELİYDİK

Şampiyonluk söylemi hakkında konuşan Aybaba, ''Bizim takımımız kırılgan bir takım. Bir maç kaybettiğinde zor topluyoruz takımı. Ben buna seviniyorum. Takım şu maçı oynayalım kazanalım seviyeye geliyor. Bizim içimizde gizli bir hedef vardı bunu söylem haline getirmemeliydik''  dedi.






NECİP VE TORAMAN SAKAT SAKAT OYNUYOR

Necip' in sakatlığı hakkında konuşan Aybaba, ''Benim uçan kuştan bile haberim var. Biz Beşiktaş' ın menfaatlerini koruruz. Necip' in sakatlığına gelince kendisi sakat sakat oynuyor. İbrahim Toraman' da öyle oynuyor. Oyuncum milli formayı hak ediyorsa ben bunu dile getiririm. Sağlık ekibi antremana çıkmadan bizi bilgilendirmek zorunda. Kötü giden bir şey olsa ben söylerim'' şeklinde konuştu.




COŞKULU BİR ŞEKİLDE DEFANS YAPAMIYORUZ

Takım halinde yenilen fazla goller hakkında görüşleri sorulan Aybaba, ''Takım halinde yaptığımız coşkulu hücumu defansta gösteremiyoruz. Olcay burada dur diyoruz ama durmuyor. Kilidi çözmeye çalışıyor ama çözdükten sonra da aynı şeyleri yapmaya çalışıyor. Bir tek Orduspor maçında iyi savunma yaptık. 2' de gol attık. Ben niye risk alıyım. Skoru elde etmişim. Artık rakip gelecek biz de o zaman daha çok pozisyon bulacağız. Geriye dönüşle ilgili coşkulu bir şekilde hareket etmiyoruz. Niang' ın Sanica Boru Elazığspor maçında ilk 11' de oynaması zor'' şeklinde konuştu.









MUHAMMED YAKINDA SAHADA OLABİLİR

Genç oyuncular  hakkındaki soruları yanıtlayan Aybaba, ''Genç oyuncu bir saniyeyi bile değerlandirecek. Beşiktaş kulübüyle antremana çıkmanın bile ne kadar önemli olduğunu anlaması lazım. Artık böyle değerler yok olmuş. Bir tek Necip var. Necip' i göndermeyi düşündük. Performansı inanılmaz kötüydü. Ama şimdi takımın en önemli oyuncusu. Onu kaptan yaptım. Herkesin örnek alacağı bir oyuncu oldu. Beşiktaş' a katkı yapamayacak oyuncu tipleri varsa onlarla da yolları ayırmak lazım. Şimdi bizde Hasan  sezon başı en beğendiğim oyuncuydu. Muhammed yıllardır konuşuluyor. Yeni bir Maradona geliyor. Artık yeni yeni çalışıyor. Şut atıyor. Muhammed yarın bir gün bu takımın içerisinde olabilir. Galatasaray' ın UEFA kupası aldığı zamanı düşünün yerli oyuncuların arasına kaliteli yabancılar vardı. Bizim ana gayemizde bu. Önemli olan bizim kimsenin bilmediği isimler almak. Seneye 9 tane genç isim kadroda olacak'' şeklinde konuştu.




GALATASARAY VE FENERBAHÇE...

İdmanları basına açmaması ile ilgili sorular sorulan Aybaba, ''Beşiktaş' ı Anadolu kulüpleriyle karıştırmayın. Her gün haberler çıkıyor Beşiktaş ile ilgili. Seyircilerle bütünleşmek için elimizden geleni yapıyoruz. Galatasaray ve Fenerbahçe ne kadar basına açıyor söyleyin ben de açacağım'' şeklinde konuştu.





NIANG VE ALMEIDA' NIN BİRLİKTE OYNAMASI BANA KEYİF VERİR




Sezon başında çift forvet oynatmak istiyorum sözleri hatırlatılan Aybaba, ''Ben sözlerimin arkasındayım. Büyük takım çift santrafor oynar. Bizim için en büyük talihsizlik Galatasaray maçında Pektemek' i kaybetmekti. Şimdi elimizde Sinan var. Tamamen hazır olmayan Niang var ama Almeida ve Niang tam hazır olduğunda onları beraber oynatmak bana inanılmaz keyif verir'' şeklinde konuştu.

Lig hakkında görüşleri sorulan Aybaba, ''Andolu takımların direnç göstermesi insanları neden rahatsız ediyor ben anlamıyorum. Türk futbolu çöküntü içerisinde. Ben çoktandır böyle olacağını biliyordum. Büyük transferler ve sonunda ne hale geldiğini hep birlikte görüyoruz. Beşiktaş kulübünün 400 milyon borcu var istersem 200 milyon daha borçlanırız ama ben bunu istemiyorum'' ifadelerini kullandı.







BEN BEŞİKTAŞ İÇİN 15. TERCİHTİM





Kontrat süresi hakkında görüşleri sorulan Aybaba, ''En az 3-4 kez ben Beşiktaş' ın kapısından döndüm, Ancak son zaman baktığımızda Beşiktaş' ın durumuna en uygun isim bendim. Uzun vadede başarıya endekslemeyi düşünen birisiydim. Aynı görüşteydim ama buna rağmen tercih sırasında ben 10. 15. sıradaydım. Bunlar herkesin bildiği şeyler. Bir kaç kez görüştük olmadı. Her başkanla görüştüm. Anlaştığımız zamanlar oldu sonradan bozuldu. Camiayı yönetenlerin benle ilgili düşünceleri farklıydı. Teknik Direktör arkadaşlarımızın kontratları bitemeden gönderilmesi beni inanılmaz rahatsız ediyor'' şeklinde konuştu.
Teknik ekibini yeterli bulup bulmadığı sorulan Aybaba, ''Teknik ekibime güveniyorum. 2' si Beşiktaşlı. Beşiktaşlı olması şart değil. Ama şu an için konsepte uygun bunlardır'' şeklinde konuştu.





BEN BURADA KALICI DEĞİLİM

Beşiktaş' ta kalıcı olmadığını belirten Aybaba, ''Ben burada kalıcı değilim. Önemli olan kalp kırmamak. Ben çok memnun olurum benden sonra geleceklerin sistemi devam ettirmesine. Rıza Çalımbay  Beşiktaş' ın başında olduğunda hep arardım. Böyle olmak lazım'' şeklinde konuştu.





KONDİSYONERLERİME GÜVENİYORUM

Kondisyonerler hakkında görüşleri sorulan başarılı hoca, ''Şu an Türkiye' nin en çok koşan takımıyız. Ben yerli kondisyonerlere inanan bir insanım. Bu arkadaşlar iki dil biliyorlar. Yıllardır bu işin eğitimini almış. Selçuk diye bir arkadaşımız var 10 saniyede bütün bilgileri size getirir. Yabancı kondisyonerlerle de çalıştı. İyi olanları da var kötü olanları da var. Bu işi çok iyi yapan yerli arkadaşlarımız var. Spor akademilerimiz var. Bunları biz ne yapacağız? Ben hep arkadaşlarımıza söylüyorum. Kim Avrupa' nın en çok koşan takımı Atletico Madrid. Bizim arkadaşımız gidecek bunu nasıl yapıyor öğrenecek. Çok yetenekli arkadaşlarımız var. Bunları değerlendirmek lazım'' şeklinde konuştu.








ESCUDE' Yİ REAL BETİS İSTEDİ

Transferler hakkında konuşan Aybaba, ''Escude' yi devre arası Real Betis istedi. Kendisi gitmek istemedi. 4 tane stoperimiz var bizim. Bir tanesi sakat bir tanesi de cezalı olduğu zaman başka stoperimiz yok. Bizim takımımızda transfer ettiğimiz bütün oyuncuları istediler arkadaşlar. Bu da takımızın yükselişiyle ilgili bir durum. Allan McGregor' a West Ham takımı istedi 2.5 milyon euro peşin para verdi biz vermedik'' şeklinde konuştu.

Altyapımızda 4 tane iyi kaleci var diyen Aybaba, ''Altyapımızda 4 tane iyi kaleci adayımız var. 94 doğumlu Emre diye bir çocuk var 2 sene sonra kaleyi alır 10 sene de bırakmaz diye düşünüyoruz'' ifadelerini kullandı.








İBRAHİM TORAMAN İLE HER ŞEYİ KONUŞUYORUM


Kaptan İbrahim Toraman hakkında konuşan, ''Her şeyi İbrahim Toraman ile konuşuyorum. İnanılmaz karakterli bir çocuk. Bugün birini kaptan yarın başka birini kaptan yaparsanız o takımdan hiç beklentiniz olmasın. kaptan bizim oradaki temsilcimiz. Ben kaptanın yerli oyuncudan yanayım'' şeklinde konuştu.

 Beşiktaş' ta oynayan oyuncu kendine dikkat etmeli. Biz arkadaşlara bunları söylüyoruz. Bunları yönlendirmemiz lazım. Batuhan ile ilgili çok mücadele ettik. Kişiliğiyle ilgili en ufak bir sıkıntım yok. ama kendisine kötü davrandığı için çok kızıyorum ona. Almeida' ya bir şey olursa diye almıştık Batuhan' ı. Hiç bir saygızlığını görmedim. En ufak bir mimik bile yaşanmadı olumsuzluk anlamında. Sinen Bolat ile çalışmalarımız devam ediyor ancak devre arasında gerçekleştiremedik.





PARA İNSANI...


Şike ve bahis konusunda görüşleri sorulan Aybaba, ''Para insanı bozuyor.  Her türlü ahlaksızlığa itebiliyor. Beşiktaş gibi bir takımın böyle şeylerle işi olmaz''  şeklinde cevap verdi.







BEŞİKTAŞ TARİHİNİN EN BÜYÜK CEZASIDIR

Beşiktaş' ın sezon başında aldığı Avrupa' dan men cezası hakkında konuşan Aybaba, ''Ben şu an Beşiktaş' ın teknik direktörü olmasam bile bu benim içimi acıtıyor arkadaşlar. Bu ceza belki de Beşiktaş tarihinin en büyük cezasıdır.. Bir daha yaşanmaması için herkesin bu kulübe sahip çıkması lazım. Olduktan sonra konuşmanın anlamı yok. Beşiktaş gibi bir takımın UEFA kulübünden men edilmesi hiç hoş değil'' ifadelerini kullandı.
Maçların Cuma günü oynandığı hakkında konuşan Aybaba, ''Biz gece maçı oynamak istiyoruz o zaman bize Cuma oynayın diyorlar. İnönü Stadı bizim için çok önemli o yüzden gündüz oynayınca taraftarımızdan yoksun kalıyoruz''  ifadelerini kullandı.





OLİMPİYAT STADI' NDA OYNAMAYI DÜŞÜNMÜYORUZ




Beşiktaş' ın İnönü yıkıldığında maçlarını nerede oynayacağı hakkında görüşleri sorulan başarılı hoca, ''İnönü Stadı yıkıldığında ya Türk Telekom Arena ya da Şükrü Saracoğlu Stadı’ nda oynamak istiyoruz. Olimpiyat Stadı’ nda oynamayı düşünmüyoruz. Ambiyans ve futbol oynama koşulları açısından Olimpiyat’ ı istemiyoruz'' şeklinde konuştu.








OĞUZHAN VE MELO KONUSU HAKKINDA




Aybaba,  ''Galatasaray maçından sonra Oğuzhan ile birebir konuştum. Melo’ nun kendisine tükürdüğünü söyledi. O yüzden benim için bu konu kapandı. Oğuzhan böyle bir konuda sinsilik, kurnazlık yapacak bir kültürde ve yaşta değil. Biz oyuncumuzun arkasındayız''  ifadelerini kullandı.








FERNANDES' İN SATILMASINI İSTEYEBİLİRİM AMA...


    Aybaba,   Fernandes' in sakatlığı ile ilgili ise,
 ''Fernandes' in  kaptan olması konusunu hiç düşünmedik. Daha iyisini alacaksak Fernandes' in satılmasını isterim ama daha iyisini alamayacaksak Fernandes' in satılmasını neden isteyeyim?'' şeklinde konuştu.
Aybaba, Portekizli yıldız Fernandes' in doğum günü hakkında ise, ''Fernandes doğum günü için pasta alınmasını kendisi istemedi. Ama hediye aldık ve kutladık'' şeklinde konuştu. Aybaba pilot takım konusundaki çalışmalarının devam ettiğini açıkladı.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder