Ronaldinho İle Söyleşi

Kariyeri Başarılarla Dolu Ronaldinho ile Futbol Söyleşisi:



Sporx'in haberine göre; çarşamba ak-şamı Wembley Stadı'nda İngiltere'ye konuk olacak Brezilya'nın yıldızı Ronaldinho, Ada basınının merak et- tiği soruları yanıtladı.



Ronaldinho, İngiltere basınına açık-lamalarda bulundu. Brezilyalı futbol-cu, Manchester United' dan aldığı transfer teklifini de yıllar sonra itiraf etti.






İşte Ronaldinho ile yapılan söyleşi:


- İngiliz futboluyla alakalı olarak ilk hatırladıkların neler?

"Manchester United'ta oynadığı zamanlar Eric Cantona'yı izlerdim. Maç içinde oyuna hükmedişini izlerken etkilenirdim."

- Aktif oyuncular arasında sence en iyi İngiliz futbolcu kim?

"Çok var. Paul Scholes, Frank Lampard, Ashley Cole, Wayne Rooney. Bu oyuncular, formlarının zirvesindeyken dünyada her takımda rahatlıkla forma giyerler."
- Brezilya Milli Takımı'nda oynayabilecek nitelikte gördüğün bir İngiliz var mı?

"Rooney, benim favori oyuncum. Dünya üzerinde kadroya girip de katkı veremeyeceği bir milli takım yok. Ashley Cole, fantastik bir savunmacı. Dünya yıldızlarına nefes bile aldırmadığı anlar var."

ATTIĞI EN İYİ GOL
- Bugüne kadar attığın en iyi gol?

"2006'da Barcelona'da oynarken Villarreal'e karşı attığım gol. Bu, bana hakkında en çok soru sorulan ve aynı zamanda en fazla gurur duyduğum golüm. Xavi'nin havadan attığı pasta, topu göğsümle yumuşattıktan sonra röveşata ile ağlarla buluşturdum. Bu maçın skorunu ilan eden goldü ve 4-0 kazandık."

-Peki 2002'de David Seaman'a attığın gol tesadüf mü yoksa beceri mi?

"Tabii ki de isteyerek attığım bir goldü."

- Bugüne kadar çalıştığın en iyi teknik direktör kim ve neden?

"Luiz Felipe Scolari ile güzel anılarım var. 2002'de göze hoş gelen oyunumuzla Dünya Kupası'nı kazanmıştık. Beni yeniden milli takıma çağırarak, bana olan inancını gösterdi. Çok cesurdur, zaten bunu 2014 Dünya Kupası'nı kazanma hedefini şimdiden paylaşmasından anlayabilirsiniz."

KARŞILAŞTIĞI EN İYİ SAVUNMACILAR
- Karşılaştığın en iyi rakibin kim?

"Benim için en zorlayıcı oyuncular, sert oynayan ve geçmene kolay izin vermeyen savunmacılardır. Paolo Maldini ve John Terry ilk aklıma gelenler."

- İngiltere neden turnuvalarda başarılı olamıyor?

"İngiltere, iyi futbolculara sahip ama belki de yeterince güçlü değiller. Brezilya, Fransa ve İspanya gibi son zamanlarda başarılı takımlarla karşılaştırdığımda, İngiltere'nin bu seviyede olmadığını düşünüyorum."

- İngiltere'de oynamadığın için pişman mısın?

"Değilim, çünkü dünyanın en iyi takımlarından bazılarında oynadım ve her şeyi kazandım. Tek pişmanlığım, Lionel Messi ile birlikte daha uzun süre oynayamamam. İyi bir arkadaşım. Genç yaşlarında bile en iyi olabileceğini görüyordum. Çoğu oyuncunun sadece hayalini kurabileceği şeyleri gerçeği dönüştüren bu çocuğun gelişimini izlemek heyecan vericiydi."

MANCHESTER UNITED TEKLİF ETMİŞ
- İngiltere'ye en yakın olduğun transfer teklifi Manchester United'dan mı gelmişti?

"Evet, yalnızca o teklifi değerlendirmeye almıştım. Eğer Manchester benimle sözleşme imzalamış olsaydı daha fazla Avrupa Kupası kazanabilirdi."

-İngiltere'de oynadığın maçlara ait hatıraların neler?

"Daha fazla fiziğe dayalı oyun. İngiltere'de harika  oyunculara karşı oynadım. Mantalite de farklı, İngilizlere tekme atmayı aklımızın ucundan geçirmeyiz."

- Wembley mi Maracana mı?

"Maracana, bence Brezilya maçlarında tribünlerin sarıya dönmesi, o stadı futbolun ruhsal evi haline getiriyor."

RONALDINHO'NUN YILDIZ ADAYI
- Brezilyalı futbolculardan Avrupa'da yıldız olmaya aday gösterebileceğin biri var mı?

"Damiao, dünya çapında bir santrafor olacak. Premier Lig'de oynayacağına dair duyumlar var. Oyun stiliyle, potansiyel bir tehdit yaratacaktır."

- İngiltere'de senin gece hayatına düşkün olduğuna dair bir izlenim var, bu doğru mu?

"Eskiden bu hikayeler beni rahatsız ederdi. İnternet siteleri defalarca aynı fotoğrafı kullanarak her gece dışarıdaymışım gibi gösterirlerdi. İnsanlar müziğe olan ilgimden dolayı benim dışarı çıkmamı partiyapmak olarak değerlendiriyor, bu doğru değil."

- 2014 Dünya Kupası'nda Brezilya, şu anki kadrosuyla zafere ulaşabilir mi?

"Brezilya, her Dünya Kupası'nda zirveye oynar. Bu sefer Brezilya'da düzenlenecek olması, bu kupanın kazanılmasına dair beklentiyi arttırıyor. Bizim insanlarımızın gözünde Dünya Kupası'nın ne anlama geldiğini anlayamazsınız. Ülkedeki her bireyin tek bir isteği var, o da bu kupa."

- Neymar ile Messi'yi kıyaslayabilir misin?

"Messi, son 3-4 yıldır dünyanın en iyi futbolcusu. Dünyada daha önce görülmemiş bir devamlılıkta performans sergiliyor. Neymar genç bir futbolcu ama size onun ne kadar özel bir futbolcu olduğunu açıklayamam. 2-3 sezon sonra en iyi futbolcu olacak."


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder